Un networker de succes este o persoana care are capacitatea de a lega tot felul de legături cu oameni influenti din domeniul în care activeaza. Exista din ce in ce mai multe evenimente de networking care au exact scopul acesta, de a face legatura intre profesionisti. Din pacate, nu toti stiu cu exactitate ce trebuie sa faca pentru a face networking de calitate, ajungand sa piarda timpul pe la intalniri fara a castiga nimic de pe urma lor.
Cum poti deveni un networker de succes?
Conform specialistilor, exista cateva elemente pe care nu trebuie sa le neglijezi atunci cand vrei sa fii un networker de succes. Acestea se concretizeaza intr-o serie de sfaturi utile:

- Cunoaste lista cu invitati inainte de a ajunge la un eveniment de networking. Daca ai posibilitatea, incearca sa afli cat mai multe despre persoanele alaturi de care vei participa la eveniment. Din fericire, online-ul este foarte ofertant din acest punct de vedere si poti gasi o multime de informatii in acest mediu.
- Stabileste-ti strategii. Nu merge niciodata la un eveniment de networking fara sa ai o strategie bine pusa la punct!
- Ofera-te sa ajuti. In moementul in care incepi sa vorbesti cu cineva este bine sa ai pregatita intrebarea ” Cu ce te pot ajuta”? De la aceasta intrebare se pot dezvolta o multime de colaborari cat se poate de interesante.
- Vorbeste despre tine, insa asculta, in acelasi timp. Evenimentele de networking au drept scop legatura profesionala. Asta nu inseamna ca nu poti vorbi despre tine, ca persoana. Impartaseste-ti pasiunile si povestile si asculta totul despre ceea ce au altii de vorbit.
- Nu comunica cu oricine. Este indicat sa targetezi, cumva, persoanele cu care urmeaza sa creezi legaturi, in asa fel incat sa ai de castigat de pe urma discutiilor.
Networkingul poate fi extrem de eficient, atata vreme cat este facut cu cap. Daca stii exact ce vrei de la business-ul tau sau ce aspiratii ai in cariera, stii care sunt oamenii care te pot ajuta si stii cum sa ii abordez, nu exista niciun risc sa nu ajungi acolo unde iti doresti.
Comments
Pingback: Cat de importanti sunt influencerii si cand pot fi folositi pentru promovare? – Networker