Cat de importanti sunt influencerii si cand pot fi folositi pentru promovare?

influencer-laptop

In ultimii ani, influencerii au cunoscut o crestere incredibila in mediul online, ajungand sa atraga atentia mult mai mult decat anumite emisiune TV. Desi pentru multe firme mari este destul de greu de acceptat ca un pusti de 18 ani care are o emisiune pe Youtube poate sa promoveze mult mai bine decat o emisiune consacrata de la televizor, realitatea este exact asta.

Ce sunt influencerii?

In principiu sunt bloggeri sau vloggeri care atrag atentia prin diverse subiecte abordate si reusesc sa castige aprecierea unui numar foarte mare de oameni. Acestia activeaza fie pe bloguri scrise, fie pe vloguri, pe Youtube.

Evolutia ideii de influencer este constanta, iar acest lucru se vede prin calitatea din ce in ce mai buna a materialelor oferite de acestea.

Cand trebuie sa apelezi la influenceri pentru promovare?

Promovarea prin influenceri se face in mai multe situatii, insa cea mai potrivita este momentul in care ai nevoie de constructia unui brand. Printr-o promovare inteligenta, brandul tau poate sa ajunga exact la targetul pe care doresti sa il castigi iar rezultatele pot fi uimitoare:

  • Poti castiga vanzari;
  • Poti sa atragi atentie din partea persoanelor care activeaza in domeniul tau;
  • Poti gasi alte solutii de marketing care apar aproape viral.

Cum alegi influencerul potrivit?

Exista sute de influenceri online si marea problema a celor care vor sa se promoveze este gasirea solutiei potrivite. Pentru a putea sa gasesti ceea ce te intereseaza trebuie sa tii cont de :

  • Subiectele abordate de influencer. Acestea trebuie sa aiba o legatura cat mai mare cu ceea ce urmeaza sa vinzi.
  • Varsta si interesele celor care il urmaresc. Este foarte important targetul. De regula, influencerii se adreseaza persoanelor de pana in 40 de ani, insa nu este suficient sa stii ca ai un target de pana in 40 de ani. Exista producatori de continut care au drept target copii si adolescenti sau vlogeri si blogeri care se adreseaza adultilor si abordeaza subiecte ceva mai complexe. Cu cat alegi mai bine targetul, cu atat rezultatele sunt mai bune.
  • Disponibilitatea pentru a face reclama. Nu toti influencerii sunt dispusi sa faca reclama si sa abordeze orice subiect. Tocmai de aceea, trebuie sa se tina cont de disponibilitate.

Nu in ultimul rand, trebuie sa tii cont de pret, care poate sa fie destul de piperat. Vei gasi, totusi, si variante mai ieftine, insa trebuie sa iei intreaga lume a vlogului si blogului online, pentru a descoperi ceea ce te intereseaza.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.